БЕСЕДА

о немоћи нашој без Христа Господа

Без мене не можете чинити ништа (Јов. 15, 5)

 

Господ наш није имао обичај да говори преувеличано. Ничије речи у свему нису одмереније од Његових. Па кад Он каже, да ми без Њега не можемо чинити ништа, онда то треба буквално разумети и примити. Он говори овде о добру а не о злу; никакво добро ми не можемо чинити без Христа, мимо Христа и насупрот Христа. Он је власник, давалац и надахнитељ свеколиког добра. Никакво добро не стоји ван Њега, као што никакво зло не стоји у Њему. Ј а сам чокот, а ви сте лозе, рекао је Он. Шта могу лозе без чокота? Могу ли расти и плод додносити? Ништа, осим постати горивом.

Може човек мислити колико хоће, но не може никада замислити једно истинско добро, које није у Христу и које не истиче из Њега. Ако неко рекне, да он чини добра и човечна дела без Христа, знајте, да су та његова дела кварна у језгру, и разједена било од сујете било од скривеног себичлука. Јер човекбез Христа исто је што и лоза без чокота. То нам је сам Он казао. Чокот је скривен, а не види се, а лоза се види. Ипак и грожђе на лози и сама лоза зависе од чокота. Чокот свеколиког добра расте из срца БогаОца и налева са слашћу Духа Светога.

Господе Боже Троједини, помилуј нас и спаси! Теби слава и хвала навек. Амин.

